Ruckus Wireless to Host Investor Webcast to Discuss New Controller-less Architecture

SUNNYVALE, CA – October 6, 2015 – Ruckus Wireless, Inc. (NYSE: RKUS) announced today that it will host an investor webcast to discuss its recently introduced Ruckus Unleashed™ access points, based on a new controller-less architecture. Greg Beach, vice president, product management, will present the features and positioning of Ruckus’ controller-less architecture followed by a Q&A session. The webcast will be accessible at Ruckus’ Investor Relations website, http://investors.ruckuswireless.com.

No new financial information will be discussed on this conference call.

Date: Tuesday, October 13, 2015
Time: 11:00 am PT / 2:00 pm ET
Speaker: Greg Beach, Vice President, Product Management, Ruckus Wireless

RUCKUS WIRELESS

Con sede a Sunnyvale, Silicon Valley, Ruckus Wireless, Inc. (NYSE: RKUS) è leader mondiale nella fornitura di sistemi wireless avanzati per il crescente mercato delle reti mobili. L’azienda offre una vasta gamma di prodotti "Smart Wi-Fi“ indoor e outdoor a operatori mobili, broadband service provider e aziende, e conta oltre 56.000 clienti in tutto il mondo. La tecnologia di Ruckus Wireless risponde alle problematiche in tema di capacità e copertura di rete causate dal sempre crescente traffico sulle reti wireless dovuto all’ascesa nell’adozione di dispositivi mobili connessi come smartphone e tablet. Ruckus ha inventato e brevettato soluzioni wireless voce, video e dati, come array di antenne adattive in grado di estendere la portata del segnale, aumentare la velocità di trasmissione dati del cliente e di evitare le interferenze, garantendo una distribuzione coerente e affidabile senza ritardi dei contenuti multimediali e dei servizi su standard 802.11 Wi-Fi. Per maggiori informazioni, visitare il sito: http://www.ruckuswireless.com.

Ruckus,  Ruckus Wireless and Unleashed are trademarks of Ruckus Wireless, Inc. in the United States and other countries. All other product or company names may be trademarks of their respective owners.